Alternatiivselt võib teate esitada ka vahetu juhi kaudu. Soovi korral saab teate esitada ka häälsõnumina vahetule juhile või vahetul kohtumisel.
1) Kinnitus rikkumisteate kättesaamise kohta saadetakse rikkumisest teavitajale 7 päeva jooksul pärast teate kättesaamist. Vajadusel edastab asutusesisese teavituskanali haldaja rikkumisteate edasi menetlemiseks pädevale asutusele, teatades sellest ka rikkumisest teavitajale. Rikkumisest teavitamise järgselt võetakse kasutusele vajalikud meetmed rikkumise tuvastamiseks, kõrvaldamiseks ning uute rikkumiste toimepaneku ärahoidmiseks. Rikkumisest teavitajale antakse tagasisidet järelmeetmete rakendamise kohta esimesel võimalusel, kuid mitte hiljem kui kolm kuud pärast rikkumisteate kättesaamist.
2) Rikkumisest teavitamise fakt ja teavitaja isik on konfidentsiaalsed. Teavitaja isiku võib avaldada üksnes teavitaja kirjalikul nõusolekul.
3) Teavitajal peab olema põhjendatud alus arvata, et rikkumist on vahetult alustatud või rikkumine on lõpule viidud ning esitatud teave vastab tõele. Teavitamise kanal ei ole mõeldud teadvalt ebaõige või pahatahtliku teabe esitamiseks. Keelatud on teadvalt ebaõige rikkumisteate esitamine.
4) Ettevõttel ei ole kohustust rikkumist menetleda, kui rikkumisteade ei kuulu TÕRTKS § 2 lg 1 kohaldamisalasse, rikkumine on ettevõtte hinnangul vähetähtis või kui tegemist on korduva samasisulise rikkumisteatega.